Ko darīt, kad bērns zobārstam saka “nē!”

Lai bērna vizīte pie zobārsta noritētu veiksmīgi, jānorit veiksmīgai sadarbībai starp trim iesaistītajām pusēm – mazo pacientu, viņa vecākiem un, protams, zobārstu. Stomatologam ir jābūt speciālai kvalifikācijai, kas ļauj strādāt ar maziem bērniem, jāpiemīt zināšanām bērnu psiholoģijā un fizioloģijā.

Mazā klienta vecākiem ir jāsagatavo bērns vizītei, mazinot viņa bailes no nezināmā. Šādā gadījumā arī pats bērns ļaus ārstam veikt visas nepieciešamās procedūras, un vizīte noritēs ātri un efektīvi.

Tomēr gadās situācijas, kad vecāku baiļu vai neveiksmīgas iepriekšējas pieredzes ietekmē bērna vizīte pie zobārsta var kļūt nerealizējama – bērns gluži vienkārši atteiksies atvērt muti vai pat neļaus sev tuvoties. Šādas vizītes arī ir maksas pakalpojums, jo ārsts tajās iegulda gan laiku, gan enerģiju. Par nerezultatīvu vizīšu izmaksām jūs varat uzzināt šeit.

Mēs vienmēr tiecamies, lai zobārsta apmeklējums būtu rezultatīvs, jo savlaicīga piena zobu ārstēšana veicina pareizu žokļa attīstību, tādējādi palīdzot izvairīties no nopietnas pastāvīgo zobu korekcijas nepieciešamības, kad bērns būs paaudzies. Savukārt regulāra mutes dobuma higiēna atmaksājas nākotnē, jo tad nebūs nepieciešami zobārsta piespiedu apmeklējumi zobu problēmu dēļ.

Lai mazajam pacientam nebūtu ne asaru, ne kariesa, mēs lūdzam vecākus sagatavot savu bērnu zobārsta apmeklējumam. Šim nolūkam esam sagatavojuši dažus padomus, kā arī speciālu rotaļu stūrīti. Mēs bērna vizīti prasmīgi pārvēršam par spēli gan pirms ienākšanas zobārsta kabinetā, gan apskates laikā. Ja ārsts un vecāki apvieno savus spēkus, tad gan apskate, gan tālākā ārstēšana vienmēr norit veiksmīgi.

11.09.2015

Dalīties