Zobārsts nav uzsācis pieņemšanu tieši laikā jeb kāpēc man ir jāgaida?

Nevienam no mums nepatīk ilgi gaidīt vai stāvēt garās rindās, vienalga, vai tā būtu rinda veikalā pie kases, rinda pēc kino biļetes vai gaidīšanas laiks automazgātuvē. Taču gadās situācijas, kad, lai arī tiek darīts viss iespējamais, tomēr objektīvu iemeslu dēļ process nenotiek tik ātri, kā mēs vēlētos un nākas pacietīgi pagaidīt, līdz pienāk mūsu kārta.

Kādēļ šāds ievads? Jo tas attiecas arī uz mūsu klīniku un jums, cienījamie pacienti. Diemžēl gadās situācijas, kad esat pierakstījies uz noteiktu laiku pie mūsu klīnikas speciālista, taču, pienākot šim laikam, tiekat palūgts vēl mazliet uzgaidīt, līdz varēsiet doties kabinetā pie zobārsta vai zobu higiēnista.

Tas nav tādēļ, ka mūsu ārsti strādātu lēni vai slinkotu – vienkārši gadās situācijas un apstākļi, kuru dēļ process aizkavējas. Tādēļ izstāstīsim jums, kā mēs plānojam savu darbu, kādēļ procedūras mēdz aizkavēties un kā jūs varat mums palīdzēt savlaicīguma veicināšanā.

Kā mēs plānojam procedūru ilgumu un pacientu pierakstus?

Pacientiem veicamo procedūru ilgumu un attiecīgi pieraksta laikus pie katra speciālista mēs parasti plānojam atkarībā no manipulācijām, kas jāveic konkrētajam pacientam. Piemēram, zobu higiēna vai plombēšana – viena stunda; endodontija ar mikroskopu – divas stundas; protēzes pielaikošana – 30 minūtes; konsultācija – 15-30 minūtes. Attiecīgi redzot, cik daudz un kāda veida manipulācijas konkrētajam pacientam jāveic, mēs cenšamies paredzēt laiku, ko šis pacients varētu pavadīt pie speciālista. Atkarībā no tā mēs nosakām, cikos darbs ar konkrēto pacientu varētu būt pabeigts un mūsu speciālists būtu gatavs uzņemt nākamo pacientu.

Kāpēc vizītes tomēr mēdz kavēties?

Tam par iemeslu ir vairāki apstākļi, sākot ar visbanālāko – ja pats pacients nokavējis procedūras sākuma laiku un ieradies vēlāk. Speciālistam darbs ir jāizdara kvalitatīvi, un viņš nevar sasteigt darbu tikai tādēļ, ka pacients nokavējis vizītes sākuma laiku. Tāpēc var būt tā, ka līdz ar viena pacienta kavēšanos arī nākamais pacients diemžēl ir spiests pagaidīt ilgāk un ienāk speciālista kabinetā vēlāk par plānoto laiku.

Vēl viena sastopama situācija – manipulācijas veikšanas gaitā (īpaši, ja runa ir par sarežģītām manipulācijām) gadās neplānoti sarežģījumi, kas pagarina speciālista darbu ar konkrēto pacientu. Mēs gribētu, lai visas procedūras norit pēc 100% laika plāna, tomēr zināms, ka medicīna ir sarežģīta nozare un visas ārstēšanas un procedūru nianses pirms to sākuma nevar paredzēt.

Savukārt tad, kad mēs ārstējam mazos pacientus, mūsu speciālistiem bieži vien ir nepieciešams laiks, lai mazo pacientu iedrošinātu un pierunātu atvērt muti un parādīt zobus, veiktu viņam kādu procedūru – bērni nav viegli prognozējami pacienti, un prasa no mums īpašu uzmanību un nereti arī laiku. Tā tam arī jābūt 🙂

Turklāt daži no mūsu zobārstiem strādā arī citās klīnikās un pat citās pilsētās – lai cik rūpīgi viņi neplānotu savu laiku, lai paspētu pieņemt katru pacientu pēc saplānota grafika, tomēr dzīvē notiek visādi: procedūras mēdz ieilgt, transports mēdz stāvēt sastrēgumos, zobu tehniskās laboratorijas mēdz laicīgi nepaspēt izgatavot pasūtītas protēzes un tādēļ reizēm pieraksta laiks tiek izmainīts.

Ko pats pacients varu darīt lietas labā?

Pirmais – visi mēs mēdzam būt aizņemti, un arī pacientiem noteikti ir objektīvi iemesli, kādēļ kādreiz viņi kavējas, nevar ierasties uz vizīti iepriekš norunātajā laikā vai nevar konkrētajā dienā atnākt vispār. Bet šādos gadījumos, dārgie pacienti, lūdzam informēt klīniku par iespējamo vizītes kavējumu vai atcelšanu. Klīnikas speciālisti augstu novērtēs, ja informēsiet par jūsu plānu maiņu, piezvanot vai atsūtot e-pastu vismaz sešas stundas pirms noteiktās vizītes laika. Tas palīdzēs mums veiksmīgi saplānot citu pacientu vizīšu laikus. Paldies visiem, kas šādi jau rīkojušies!

Otrais – cerams, ka esam daudz maz viesuši skaidrību par to, kādēļ ne vienmēr, ja pierakstījāties uz 10.00, tieši 10.00 jūs jau sēžat zobārsta krēslā un jums pretī jau sēž speciālists ar instrumentiem rokās. Tādēļ aicinām vienmēr vizītei ieplānot papildu laiku, lai vizītes sākuma aizkavēšanās gadījumā, jums nerastos lieki stresi un pārdzīvojumi un mūsu speciālists varētu izdarīt savu darbu līdz galam.

24.03.2017

Dalīties